Skärp Er myndigheterna!!! Fy på Er!!!

Jag känner mig helt knäckt av myndigheterna….



Jag är arbetslös sedan år 2007 och söker jobb för fullt, har 15-års erfarenhet och en mycket kunnig, social person. Sedan början av år 2007 har jag fått en period från a-kassan på 300 dagar. Jag har kvar fortfarande ca 90 dagar kvar från de 300 ersättningsdagarna, vilket innebär att jag är mycket aktiv.
I april månad så kom en ny lag som ger bara 75 ersättningsdagar om man tackar ja till varenda jobb erbjudande och jobba en dag här och en där, alltså man jobbar inte då heltid. 

Jag har fått brev från a-kassan för ett tag sedan som säger att min ersättning från a-kassan är upphört fr.o.m. vecka 42 ”Under vecka 200942 upphörde din rätt att uppbära arbetslöshetsersättning jämsides med arbete”

Jag ringde a-kassan och pratade med en kille där om det som står i brevet och ville ha förklaring. Han sa att det inte står någonstans i systemet där att mina 75 ersättningsdagar tar slut utan jag har kvarfortfarande 98 dagar. Jag blev glad och tackade honom.

Idag träffade jag min handläggare i arbetsförmedlingen och hon har bekräftat det som står i brevet. Jag får välja nu mellan att tacka nej till de dagarna jag blir bjuden att jobba och få mina 90 ersättningsdagar eller jobba och få ingen ersättning för de dagarna jag är arbetslös.

 Jag kände helt knäck, ensam mamma som klarar och försörjer sig själv utan att få någon bidrag.

Jag fattar inte att myndigheterna kommer med en sådan dum lag som knäcker folk. Hur kan jag få chansen att få kunna bevisa hur arbetsvillig och duktig jag är? Hur kan jag få chansen att få jobba under en längre tids period eller få ett vikariat när jag sitter hemma och få ersättning från a-kassan? Hur kan jag behålla mina kunskapar fräscha om jag är borta från arbetet? Hur kan jag hålla mig uppdaterat om alla ändringar i arbetssättet och rutinerna på jobbet?

 

Är det inte bättre att låta arbetslösa komma i arbetsmarknaden och prova och testa och bevisa att de verkligen är duktiga och kunniga och värda att få jobba???

 

Undra varför blir mer och mer brottslighet i landet och grova brott för varje dag???

SKÄRP ER NI ALLA SOM SITTER VID ERA KONTOR OCH BESLUTAR ÖVER HUVUDET PÅ FOLK!!!


Kommentarer
Postat av: DG

De jävlarna som sitter i regeringen borde känna på att vara arbetslösa ett tag tycker jag

2009-12-03 @ 00:35:14
URL: http://dergham.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0