Middag...

Idag tittade jag på tv på morgonen på ett danskt program, som handlar om trädgård och växter...Under programmet lagas en maträtt av färska grönsaker.
Idag blev det stekta räkor, färska potatisplätter och chips av färska potatis, sås av krämfräche blandat med färska grönsaker som sås...

Jag blev så klarrt mycket sugen på friterade räkor. Vi tog fram råa tiger räkor och fretyrsmet från den asiatiska affären.
Min kära make grävde upp färska potatisar från landet och jag plockade lite olika grönsaker bl.a. ruccola blad, persilja och gräslök.

Vi skivade potatiar i matbredaren till tunna skivor samt riven.

Under tiden försvann min kära älskade man till skogen och kom efter 5 minuter med en hög kantereller...
Maten blev mycket god...

Mycket fina och stora kanterreler




Friterade räkor...Salladblad och paprika från växthuset...

Potatisplätter blandade med grönsaker, ströbröd och mjöl...

Chips blandat med grönsaker...

Så här blev det...

Tillsammans....




Kommentarer
Postat av: Nanna

muuuuuuuuummmssssss vad hungrig jag blir

2010-08-22 @ 11:58:56
Postat av: salwa

يميييييييييييييييي اشدخلني للموضوع واني صايمة يا بشبوشة

هني وعافية ياااارب على قلوبكم



2010-08-22 @ 14:44:28
Postat av: mariam

selam:) Vad är USK? de gör inget inshalla nästa år du mår bättre o kan fasta ramdan ut!

ha det bra!!

2010-08-24 @ 14:44:59
URL: http://bloodygiirl.blogg.se/
Postat av: DG

GOoooottt bil 3afie mamma

2010-08-24 @ 19:28:29
URL: http://dergham.blogg.se/
Postat av: mariam

ahha mo agol shano USK:P tack det samma! kram.

2010-08-25 @ 13:38:54
URL: http://bloodygiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0