Tilapia fisk till middag...

Idag lagade jag middagen vilket jag är mycket stolt över. Min kära make flög till Malmö under dagen på jobbet så jag slutade lite tidigare än det ska för att hinna överaska honom med lite god och fin middag.

Kära maken kom hem och såg att jag håll på med maten så fick jag laga klart den själv som jag önskade och ville. Det blev Tilapia fisk, krabbfish, skalade räkor, ris och sallad...

Tilapia fisken har mycket god smak och innehåller bara stora ben vilket är inte jobbigt med att pilla och få bort fiskben.

Fakta om Tilapia fisken
Tilapia
är en grupp afrikanska fiskar av familjen cichlider som odlas mycket i USA och Asien, både som mat- och som akvariefisk. De kommer från början från Afrika. Arterna inom gruppen omnämns ibland som "tilapiiner".

Till slutet av 1970-talet räknades alla "tilapior" till släktet Tilapia, sedan dess har de delats upp i ett flertal släkten, vilka främst skiljs åt genom sina lekbeteenden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0