Fattigdom!!!

Igår på vägen till jobbet lyssnade jag på en diskution på radion om fattigdom. Man har pratat om att det värsta fattigdommen är i Bulgarien och Lituanien och att här i Sverige så är det tryggt och man behöver inte uppleva fattigdommen med tanken på socialbidraget m.m.....

När jag lyssnade på det så tänkte jag jävla....här i Sverige finns det värsta fattigdommen och det finns folk som har det mycket svårt och vet inte hur och var ska de ta vägen...Det är svårt att få socialbidrag, hög arbetslöshet, värre med sjukskrivningen samt sjukpenningen, mindre pension, hårda reglar för arbetslösa, högre läkarbesöksavgift, mer antal hemlösa, dyrare mat priser m.m...

Jag undrar hur det kan kännas tryggt när alla unga lika väl som äldre drabbas av fattigdommen här....


Vad tycker Ni själva om det?

Kommentarer
Postat av: DG

Håller med dig om allt det

2010-01-22 @ 20:16:55
URL: http://dergham.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0