Tagit adjö av min kära älskade mor för sista gången...

Idag var Vi i Danmark och tog farväl av min kära älskade ängel, min mor.
Det var inte lätt att få kapellens adress, där min mamma ligger. Vi ringde många telefon samtal till sjukhuset, pratade med avdelningen som min älskade mor låg i, jag skickade flera sms till mina "så kallade" anhöriga och fick inget svar som vanligt men tillslut svarade Kära S på mitt sms och jag fick äntligen adressen. Vi ringde till Riks sjukhuset i Köpenhamn och efter flera samtal så blev vi kopplad till kapellen och bokade tid för besöket kl. 11.00.....

Min älskade mor hade varit ensam på sjukhuset när hon somnade in för gott, hon har inte lidit alls utan allt har gott mycket lungt och stila till....Hon såg som en ängel ut, lika vacker och söt som hon alltid har varit och såg väldigt utvilad ut som hon var mycket glad för döden och det förstår jag efter allt har hon gott igenom.....

Det är så självklart att det sårar mycket att se sin kära älskade mor, mormor avliden men Vi är samtidigt väldigt glada för hennes skull,  hon behöver inte lida längre som hon tyvärr har gjort senaste tiden mot sin vilja  tack vare de hon bodde hos...Hon behandlades inte med recpekt ....

Trotts alla våra tårar så kändes det så härligt att vara runtom kära mor och mormor, pussa henne, känna på henne och prata med henne. Hon var väldigttttttttttttttt vackerrrrrrrrrrrrr

Må Allah välbevara din skäl...
En bild på mig och min kära älskade mor.....Allah ytgamad ro7ha i gana yarab...




Min kära mor fick inte äta eller dricka vad hon ville utan fick bara titta på hur vissa andra åt och njöt av...En liten minnesstund och mat för hennes skäl...




Kommentarer
Postat av: Nanna

allah jir7amha o jitghamad ro7ha ilgana. mormor var en godtrogen person med ett hjärta av diamant o därför heter hon diamant. irta7i ia bibiti mn hem ildinia o inshallah tkonin bil gana wia khalo mohammed o baba. allah jir7amkom ib ra7mta ilwas3a o i7na abad ma in8asr bl tra7om o il8or2an mithl ma into ma 8asarto wiana. La7 nshta8lik ia a7an o a7la bibi

2010-01-15 @ 08:45:35
URL: http://jalil.blogg.se/
Postat av: Nanna

J du är en människa som jag inte hittar orden på. tack för allt och må gud bevara o skydda dig från all ondska i världen och ge dig all lycka i ditt liv och arbete.

degge o husse ni är jätte fina och tack för att ni kunde ställa upp för mamma

2010-01-15 @ 08:47:42
URL: http://jalil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0