Blogga!!!

Jag har blivit lite seg den senaste tiden på att blogga. Jag ägnar mig mycket tid åt mina söta barnbarn annars jag är fortfarande lycklig med kärleken och familjen, Tack och lov.

Idag lagade jag planka med kött och det blev mycket gott till lunchen....
Vi åkte och handlade lite smått och gott och kom hem och började med kvällsmaten/middag..Det blev en speciell irakisk maträtt så kallad för Timman tachina
Maten var mycket god och sällskapet var mycket trevligt

Jag förklarar vad innehåller denna irakiska maträtten, man lagar kött tärningar och läggar vid sidan, kokar lite ärtor, steker och kokar lite små spagetti, steker lite potatis i tärnor. kokar och steker mandel, hårdkokar ägg och steker de sedan. När man har fixat allt detta så blandar man allt tillsammans utom äggen används som dekoration. Man lagar riset för sig själv. Sedan serverar man ris och läggar de andra sakerna...Ni har säker inte fattat något, inte jag heller....hehehehe

Nu är jag trött och ska lägga mig men innan ska jag bjuda på några bilder
Före gräddningen...

Efter gräddningen...

Min kära Almaza...


Mina älskade barnbarn tillsammans med älskade Degge...

Min kära Ahmad....


Sist men inte minst en bild på Timman tachina....


Kommentarer
Postat av: DG

härliga bilder som jag kommer att låna

2010-11-07 @ 22:17:28
URL: http://dergham.blogg.se/
Postat av: Replica prada bags

isrkumexph That's a good post. isrkumexph

2012-09-25 @ 17:28:35
URL: http://ptsdforum.dk/
Postat av: replica handbags

ohzrkcmex That's a nice post. ohzrkcmex

2012-09-25 @ 17:31:15
URL: http://www.piandelgrisa.it/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0