Snö kaos

Total kaos i trafiken, alla bussar inställda i Stockholm, stota förseningar i tågtrafiken och många olyckor i hela landet.
Enl. sl så gäller det förseningsgarantin, alltså att få åka taxi och få tillbaka pengarna med det finns ingen taxi att boka, min dotter satt i över en timme i telefonen för att boka taxi men det fanns ingen ledig.

Bilarna kunde man inte flytta på en cm från p-platsarna, sitter fast i snön. De har inte hunnit än ploga gatorna så vi tänkte att jag och kära Husse hjälpas åt och skotta snön runt om bilen och vi får se hur det blir.

När ska Sverige vara beredd för en gångskull? Det är samma problem, som hamnar man i varje vinter. Sveriges klimat är som den är och är lika vid varje vinter så bristen ligger på myndigheterna som är ansvariga för att lösa detta problem. Vi betalat otroligt mycket skatt varje månad och vi får inte gatorna plogad eller sandad som det ska, mycket halka och det är många som halkar varje dag under vinter tiden, många som bryter ben och händer tackvare dåligt sandat på gatorna...

När blir det stopp på detta? När ska de problem åtgärdas så att folk åker till sitt jobb utan att ha ont i magen?

Min bil mitt i snön...

Husse hjälpte mig och skotta p-parkering


Kommentarer
Postat av: DG

Snacka om snöö!

vi har ingen snö här hahaha

2011-02-12 @ 20:37:00
URL: http://dergham.blogg.se/
Postat av: salwa

اهلييييين حسين وردة هاي شنو كان الله بعونك يا قلب يا معلاك يا جلاوي يا جوكليت يا شوكولاتة يا نستلة كل الغزل العراقي غازلتك بي خالاتي خخخ

2011-02-13 @ 16:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0