Eid Al-Fitr

Eid al-fitr eller ’id al-fitr (arabiska: عيد الفطر) är det årliga fastebrytandets högtid som avslutar den muslimska fastemånaden ramadan. Högtiden kallas ofta kort för eid, vilket betyder "en återkommande lycka eller festglädje".[1] Firandet pågår i upp till tre till fyra dagar, av vilka det är den första dagen som är viktigast.[2]

Eid al-fitr är i grunden en religiös högtid, men den firas även av muslimer som inte är aktivt troende eller följer religionens bud, samt av stora delar av befolkningen som helhet i länder och regioner där islam är majoritetsreligion.

I lördags var vi alla hemma hos mig och min älskade make och han var lika underbar och gullig som vanligt.

Vi grillade, eller rättare sagt kära maken var grillmästaren och älskade Degge hjälpte till.

Vi hade mycket trevligt tillsammans

 

Överaskande skylten som min älskling har gjort och hängt lite över allt

Min älskade dotters goda kakor
Mina söta sockerbitar...
Lilla ängeln hade mycket trevligt med katten...
Sist men inte minst själv odlade sallad...Allt i tallriken utom citronen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0