Streptokocker....

I onsdag och igår hade jag en arbetskarat som var förkyld och hade ont i halsen och öronen. Jag jobbade själv i torsdags och hade tagit hals prov (Strep-A) på många patienter och de flesta av dem hade positiv. Det är så självklart att man blir lätt smittat.

Igår fick jag mycket ont i halsen och det tryckte på örat och jag kände mig febrig så jag tog temp  och Strep-A test på mig själv. Jag hade feber, 37.4 och testet visade positivt vilket innebär att jag har streptokocker. 

Jag pratade med jour läkare på jobbet och ordinerade direkt antibiotika. Apoteket ligger en trappa ner så gick jag ner dit och tog ut antibiotika och började med det.

Jag kom hem och fixade god mat så jag och barnen och kära svärsonen åt tillsammans och sedan firade vi Jojos födelsedagen och glass tårta och olika kakor och te.


Idag tänkte jag ta det lungt och inte stressa mig utan jag vilar mig så mycket det går och förhoppningsvis att den elaka huvud värk går över.
Det blev en liten promenad och en lugn sjötur. Vi satt på fisknät och hoppas att Vi får några fina fiskar imorgon, återkommer om det.

Jag vill gärna visa en bild på min kära svärsonen från gårdagens fest och önskar Er alla en trevlig fortsättning på dagen och  helgen. Vi ses här säkert.

Svärsonen är glad över sina presenter.....



Övriga bilder...
En bild på mig och min bästa väninna..Soso


Tillsammans med Min kära svärdotter....


Min kära son med sin blivande hustru...Min blivande svärdotter.....


Min lille blivande lumpkille...Min kära Husse

Kommentarer
Postat av: DG

fina bilder jag svär

2009-11-21 @ 18:24:17
URL: http://dergham.blogg.se/
Postat av: DG

Krya på dig morsan

2009-11-21 @ 18:25:11
URL: http://dergham.blogg.se/
Postat av: Husse

hahaha söta bilder

2009-11-21 @ 18:38:08
URL: http://skvallrarn.blogg.se/
Postat av: Ahmad

haahaha snygg jag e på bilden :)

Postat av: Nanna

krya på dig

2009-11-21 @ 21:04:40
URL: http://bushbush.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0