Ingen kör moral hos de flesta chaufförer...

Tyvärr så har de flesta chaufförer ingen moral alls när de kör bil och ingen hänsyn till andra i trafiken...Alla är medvetna om att det störande tuffaste chauförgruppen och mest jobbiga i trafiken är lastbilförare, långtradareschaufförer, bussförrare och taxiförrare. De flesta av de nämda grupparna har ingen moral och tror att körfälten är bara deras. De saknar hänsynen till andra i trafiken...

Igår efter jobbet var det ganska mycket trafik p.g.a. en trafik olycka som en bussförare orsakats så vi körde väldigt långsamt men det kom en annan bussförare som hade bråttom och pank kör han på min hö-spegel och lössas som inget hänt. Jag kunde inte se något alls på hö-sidan och därför bad jag honom fälla ner sin fönsterruta för att prata med honom. Det var inte lämpligt att stanna och krångla till ännu mer i trafiken.
Jag bad honom se upp när han kör och skulle rätta till min spegel. Han gjorde det och jag orkade inte bråka eller ställa till för andra chaufförer utan körde vidare.

Efter cirka en halv timme på vägen hem var jag på vägen E18 mot Norrtälje och där är det ibland ett körfällt och ibland är det två körfällt. Jag såg på bakspegeln hur en annan bilchaufför hade bråttom och körde fort och då var det ett körfällt på vägen och om 100 meter stog ett vägmärke som talar om att vägen delas till två körfällt. Bilchauffören körde om mig på ett körfällt och resultatet blev att han körde på min bil på min vänstra sidan vilket skakade bilen och förstörde helt och hållet min spegel...Jag tände helljus men han körde ännu forttare och smet i väg utan att stanna vid väg kanten och kolla läget med mig och skadan på bilen...

Till Er alla som kör galet i trafiken och är fara för andra i trafik, SKÄRPNING...SKÄRPNING...SKÄRPNING
Fattar Ni inte vad är det för psyikiska skador samt hög kostnader Ni orsakr för andra i trafiken...
FYYYYYYYYYYYYYY PÅ DIG SOM SMET IGÅR PÅ VÄG E18 MELLAN KL. 18.00-18.20 NÄRMARE GILLINGEBANAN OCH NÅGRA MINUTER FÖRE BROTTBY TRAFIKPLATS


Kommentarer
Postat av: Nanna

det finns tyvärr många som inte förtjänar körkortet o har ändå fått den

2010-01-23 @ 11:56:29
URL: http://jalil.blogg.se/
Postat av: DG

hahaha det finns många idioter som inte kan köra det kan du skriva upp

2010-01-23 @ 22:30:48
URL: http://dergham.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0