Dålig sikt...

Vinter i år är mycket speciell vinter och har inte varit likadant  på många år i Sverige. Det är mycket lkalt,  snöigt, dålig sikt och halka...

Varje morgon, på vägen till jobbet ser jag chauförar som kör sina bilar utan att borsta bort snön och det är ofta bakrutan som är är full med snön eller man har borstat bort snön från en liten del av den....varje gång ser jag det så vill jag blogga om det och när man kommer hem så dyker det upp 1000 saker som måste göras....

Vid två tillfällen och när det var röttljus vid trafikljus så passade jag på och tog "live" bilder på två bilar som är exempel på dålig snöborstning som gör dålig sikt för chauföraren så det blir lätt att tappa kontrollen på trafiken runtom. ...

En olycka kan inträffa väldigt lätt och orsakas av en dålig sikt så offra 5 minuter extra på morgonen och borsta bort snön från era bilar så att ni inte kör och låter en snöstörm flyger bakom era bilar och gör sikten dålig för den som kör bakom dig....



Kommentarer
Postat av: DG

Oj oj kör försiktigt mamma

2010-02-20 @ 12:29:05
URL: http://dergham.blogg.se/
Postat av: DG

Mamma hämta inte oss imorgon ok puss

2010-02-21 @ 00:17:18
URL: http://dergham.blogg.se/
Postat av: Maytham

Drive Carefully Om DG Please

2010-02-22 @ 09:48:43
Postat av: Tuka

Aj, det är tur att de har en bra förare bakom dem i alla fall..annars hade det kunnat gå illa ;)

2010-02-22 @ 13:43:25
URL: http://tuuka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0