Jag och min kära man

Jag fick en fråga av någon annonym som ville gärna att jag berättar om min erfarenhet om vårt äktenskap mellan två personer som är mycket annorlunda, olika och skiljer sig kulturmässigt.

till dig syster/bror som frågade följande:

عفوا اختي ممكن اسألك كيف تزوجتي انسان مختلف عنك بكل شي؟ ارجو ان تحكي لي قليلا عن تجربتك!!

Först och främst så vill jag berätta att kulturkrocken kan ske mellan två personer som kommer från samma samhälle och har traditioner,  kulturer och språk

Jag och min kära make kommer från olika samhällen och olika kulturer och det är självklart att det kan förekomma saker, missuppfattning orsakas av kulturkrocken. Men med kärlek, tålemod och respekt allt löser sig.
Man måste kunna mötas halvsväg.

För att ett förhållande ska lyckas bra så ska det finnas respekt, kärlek o förståelse. Alla de sakerna finns mellan mig och min kära make vilket är till stor hjälp vid uppstående av missuppfattningar mellan oss.

Min älskade man slutade helt och hållet dricka alkohol och äta fläsk kött. Han äter bara Halal slaktad kött och kyckling. Det är han som letade efter de affärarna som säljer Halal slaktad kött och kyckling och hittade dit för att handla därifrån. Allt detta gör han av kärlek och respekt. 


Med ett annat ord så vill jag säja att kärlek och respekt är det bästa och starkaste basen som man kan bygga på ett förhållande.


Jag hoppas att kära syster/bror har fått ett vättigt svar som hon/han ville ha.
En bild på oss

Min man m kära lillesonen och svärsonen....





Kommentarer
Postat av: Nanna

jätte fint skrivet mamma, inshallah ni lever alla år i kärlek o lycka

2012-01-08 @ 11:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0