Svartsjuka och avundsjuka bland kvinnor...

Ni undrar säkert om varför jag skriver just om detta ämnet, Ni kanske tycker att det är larvigt och overkligt. Allt jag skriver om är sant och ur verkligheten, dels har jag sett och dels har jag hört väldigt mycket från tjejer som bl.a. hur de har drabbats hårt av sin blivande mannens x-tjej....

Idag på morgonen pratade jag med min kära make i telefonen och när jag stod och väntade på bussen på busshållplatsen så såg jag ett hemskt blick från en annan tjej som stod och väntade där. Jag var klar med samtalet så ringde en tjejs telefon. Tjejen som pratade i telefonen fick samma hemska blicken an denna svart/avundsjuka tjejen som precis glodde på mig.... Jag tänkte på direkten att detta är ett bra ämne att skriva om..

Över allt och i hela världen är de mesta kvinnor svartsjuka och mycket avundsjuka på varandra och nog konstigt är att här i Sverige slår svenska kvinnan rekord på det, inte alla så klart utan de flesta gör det......

På arbetsplatsen t.ex så får inte en kvinna vara eller bevisa hur duktig och kunnig hon är på jobbet, det funkar inte att göra det, då får hon mycket skit snack bakom ryggen, hugga in i ryggen och tillslut hamnar hon i en vuxen mobbning.....

Många tjejer har reagerat hårt och skrivit mycket illa om Erik Grönwalls flickvän, Ninni efter hon visade sin empati och kärlek till sin kille genom att dela med honom glädje och vinsten....
 
Om vi tar en annan ex. så vi säger att A gör slut med sin kille G så kommer hon inte att låta G vara i fred och inte heller låta honom bygga ett nytt förhållande i fred och utan störning med en annan tjej. Varför A förstör sååååååå mycket som möjligt för G.s nya förhållande genom att dra fram och tillbaka....

A ger sig rättigheten att bygga själv ett nytt förhållande men låter inte G vara i fred utan han ska vara som en reserv del i bokhyllan som hon kan ta ner när hon vill och utnyttja honom upp till 100%....A kommer att hitta på 1000 saker för att ta kontakt med G, hon ringer, skickar sms i nödan och onödan, pratar illia om den nya tjejen och försöker förstöra för henne, användar barnen som orsak om det finns barn annars det skapas 1000 påhittade saker och orsaker för att ta kontakt....

Det jag skriver är inte påhitt utan ur värkligheten....Kan Vi inte kvinnor skärpa oss lite och ALDRIG förstöra för någon annan...Se hur mannen gör när det blir slut mellan honom och sin tjej, Han går vidare utan att förstöra....

Självklart det finns ALLTID undantag, alltså det finns båda män och kvinnor som är goda och mindre goda som kan göra och behandla andra illa...



Kommentarer
Postat av: J

Puss !

2009-12-16 @ 07:04:06
Postat av: DG

Tack själv mamma för att vi fick följa med dig. Som jag sa till dig igår, vi älskar dig oavsett.

PS. Ni kvinnor e svartsjuka hahaha

2009-12-17 @ 10:06:58
URL: http://dergham.blogg.se/
Postat av: DG

hahaha ska du säga som kör och pratar i telefon samtidigt

2009-12-17 @ 13:06:22
URL: http://dergham.blogg.se/
Postat av: Husse

Bra då vet jag!



Jag ska bli bög! :)

2009-12-17 @ 22:21:38
URL: http://skvallrarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0