En stor fin gädda

I helgen hade Vi lagt fisknät och när vi tog upp nätet i lördagsmorgon så hade vi fått tre gös, två kräftor och flera skräpfisk som vi lämnade tillbaka till sjön.
Vi bestämde oss att lägga nät på dagen under tiden vi åker och handlar ett litet avlastningsbord till köket och besöker min älskade rara svärmor.

Klockan var 17.00 när vi gick ner till bryggan och tog båten för att ta upp fisknäten. Jag brukar dra upp näten, Det var nästan tomt i första nätet och jag började ta upp det andra nätet så kom det två gädda, två gös och flera abborre och plösligt fick jag syn på den stora gäddan. Jag var mycket orolig att vi skulle tappa den som det har hänt föråt.
Jag håll mig mycket lung tills min kära älskade Janne kom med hoven. Gäddan var så stor så att bara huTillslut vi hjälptes åt och i hoven på var sin sida och vi upp den stora fina gäddan.

Den var 93 cm lång och vi glömde ta vikten på den. Jag har gjort filé av halva gäddan och smörstekt den i ugnen. Den var mycket godddddddddddddddddd
Morgonfång










Kommentarer
Postat av: nanna

ojojoj mashallaaaaaaaaah

2011-09-28 @ 10:12:31
URL: http://dergham.blogg.se/
Postat av: nanna

DEN GÄDDAN VAR super gooooooooooooooood

2011-10-14 @ 18:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0